سلام دوستان
من دارم یه بازی ماشین نسبتا ساده با اسمبلی می نویسم . تا اینجا تازه تونستم طرح بازی رو پیاده کنم و هنوز هیچ حرکتی انجام نمیشه. (عکس)
برای ادامه کار به چند مشکل برخوردم :
- من یه پروسیجر نوشتم که یک x و y1 و y2 رو می گیره و یه خط عمودی می کشه.ومثلا برای رسم جاده این پروسیجر برای x های از 200 تا 440 فراخوانی میشه(یعنی 240 بار)و در هر بار فراخوانی یه خط از y=0 تا y=480 میکشه .
مشکل اینه که این کار تقریبا 5 ثانیه طول میشکه و رسم این خطوط مثل یه انیمیشن قابل رویته. که این مشکل سازه . نمی دونم این طبیعیه یا نه!!!!
- در زبونهای ویژوال یه کنترل timer داریم که می تونیم بهش بگیم مثلا هر 200ms یه کاری رو برامون انجام بده. من برای حرکت دادن خطوط سفید وسط جاده - که نمایانگر حرکت ماشین هستند - به همچین چیزی نیاز دارم که مثلا هر 50ms خطوط سفید 5 پیکسل پایین تر بیایند.آیا می توان چنین چیزی رو شبیه سازی کرد؟
- من می خوام برنامه مدام منتظر فشردن یک کلید از صفحه کلید باشه تا هروقت کلید چپ فشرده شد ماشین به سمت چپ برود و ... برای این کار باید چه کنم؟
منو ببخشید که اینقدر طولانی شد . خوشحال میشم راهمایی هاتون رو بشنوم.