نمایش نتایج 1 تا 7 از 7

نام تاپیک: Wumpus World Algorithm

  1. #1
    کاربر دائمی آواتار CodeMasterX
    تاریخ عضویت
    بهمن 1385
    محل زندگی
    Iran, Shiraz
    سن
    36
    پست
    960

    Question Wumpus World Algorithm

    تو مباحث هوش مصنوعی بچه های کارشناسی کتاب جدید به اسم "هوش مصنوعی رهیافتی نوین" تدریس میشه که از انتشارات دانشگاه MIT آمریکا و Alberta از کانادا هست.توی این کتاب در مورد Wumpus World هم صحبت شده.نمیدونم اینجا دوستان کسی با این برنامه (یا بهتر، بازی!) آشنایی داره یانه ولی یه مختصر توضیحی می دم.
    داستان از این قراره که ما یه شبکه داریم که از 9 سلول تشکیل شده،یعنی سه سلول در سطر و سه سلول در ستون.حالا ستون شماره 1،1 همیشه محل قرار گیری آدمک اصلی بازی یا خود ما هست.تو یکی از خونه ها یه غول به اسم Wumpus قرار میگیره که جاش با هر بار اجرای برنامه متغیر خواهد بود.و یک "طلا" هم به همین شکل تو یه خونه قرار میگیره و این آدمک باید این طلا رو پیدا کنه و به خونه اول برگرده.
    منتها این جا یه کم مساله پیچیده تر میشه.خونه های مجاور از سمت های شمال،جنوب،شرق و غرب این غول ما با "بوی گند" علامت گذاری باید بشن یعنی اگر آدمک تو یکی از این خونه های مجاور قرار گرفت باید بفهمه که اینجا الان بوی گند میاد و توی فلان خونه ها احتمال وجود غول هست.همینطور در 3 تا سلول دیگه هم که اونا هم جاشون بصورت تصادفی تولید میشه چیزی به اسم "چاله" وجود داره که با "باد" علامت گذاری میشه و آدمک در خونه های مجاورشون باید محل اونا رو حدس بزنه و از اونا دوری کنه.
    این الگوریتم خیلی داره کلافم میکنه.والا چیز سختی نیست و با ++C و توربو پاسکال و QBasic پیاده سازیش کردم.ولی حالا میخوام این برنامه رو بصورت گرافیکی یعنی GUI بسازم.
    دوستان کسی اینجا نیست که تا حالا این بازی رو بصورت گرافیکی پیاده سازی کرده باشه ؟
    برای محدود تر کردن بحث باید بگم که برای گرافیکی کردن برنامه در روش های جستجو مشکل پیدا می کنم.

  2. #2
    کاربر جدید آواتار SuperElectric
    تاریخ عضویت
    خرداد 1385
    محل زندگی
    Cyber world
    پست
    19
    مهم الگوریتم کلی مساله است
    من وقتی با سی نوشتم این جور گفته بودم که هر وقت رفتم تو یه خونه جدید وضعیت جدید خونه ها رو به دست میاوردم بعد اونها رو توی یک آرایه 4*4 (همون میدون نبرد) قرار میدادم و هر بار اون آرایه رو چاپ میکردم
    تو حالت گرافیکی هم همین طوره منتها به جای آرایه باید وضعیت میدان نبرد رو به اشکال مورد نظر اختصاص بدی و هر بار اون اشکال رو رسم کنی (یا show/hide کنی)

  3. #3
    کاربر دائمی آواتار CodeMasterX
    تاریخ عضویت
    بهمن 1385
    محل زندگی
    Iran, Shiraz
    سن
    36
    پست
    960
    ممنون دارم روش کار میکنم.
    ولی قبل از اینکه آدمک ما وارد یه خونه بشه باید بتونه احتمال بده که خونه مورد نظر برای حرکت بعدی چه خواصی داره!

  4. #4
    کاربر دائمی آواتار CodeMasterX
    تاریخ عضویت
    بهمن 1385
    محل زندگی
    Iran, Shiraz
    سن
    36
    پست
    960
    کسی این سیستم رو تا حالا با جاوا اسکریپت تنها یا با جاوا اسکرت در نرم افزار فلش پیاده سازی کرده ؟ یا کسی نمونه مثالی داره ؟!

  5. #5
    کاربر دائمی آواتار amirsadeghi
    تاریخ عضویت
    اسفند 1384
    محل زندگی
    system32\amir.ocx
    پست
    514
    اگه با vb یا .net طراحی کردین به ما هم بگین
    ممنون

  6. #6
    کاربر دائمی آواتار CodeMasterX
    تاریخ عضویت
    بهمن 1385
    محل زندگی
    Iran, Shiraz
    سن
    36
    پست
    960

    Cool سورس کد QBasic

    سورس کد این برنامه با QBasic رو میذارم شاید برای بعضی ها جالب باشه.
    دات نت که نه ولی توی vb6 دارم روش کار میکنم بتونم گرافیکی پیاده سازیش کنم.
    هنوز که خبری نشده!
    فایل های ضمیمه فایل های ضمیمه

  7. #7

    نقل قول: Wumpus World Algorithm

    نقل قول نوشته شده توسط SuperElectric مشاهده تاپیک
    مهم الگوریتم کلی مساله است
    من وقتی با سی نوشتم این جور گفته بودم که هر وقت رفتم تو یه خونه جدید وضعیت جدید خونه ها رو به دست میاوردم بعد اونها رو توی یک آرایه 4*4 (همون میدون نبرد) قرار میدادم و هر بار اون آرایه رو چاپ میکردم
    تو حالت گرافیکی هم همین طوره منتها به جای آرایه باید وضعیت میدان نبرد رو به اشکال مورد نظر اختصاص بدی و هر بار اون اشکال رو رسم کنی (یا show/hide کنی)
    كسي نمونه پياده سازي شده اين مساله رو با يكي از زبانهاي برنامه نويسي وي‍ژوال مثل #C نداره؟
    ممنون.

  8. دوشنبه 01 خرداد 1391, 20:07 عصر

    دلیل
    Off-Topic

تاپیک های مشابه

  1. راه اندازی world wide web
    نوشته شده توسط eskimo در بخش PHP
    پاسخ: 1
    آخرین پست: سه شنبه 08 اسفند 1385, 11:33 صبح
  2. برنامه Hello World برای موبایل
    نوشته شده توسط mousamk در بخش Symbian OS
    پاسخ: 3
    آخرین پست: یک شنبه 15 بهمن 1385, 09:25 صبح
  3. Hashing Algorithm
    نوشته شده توسط dr_marteen در بخش ASP.NET Web Forms
    پاسخ: 4
    آخرین پست: شنبه 03 دی 1384, 08:15 صبح

قوانین ایجاد تاپیک در تالار

  • شما نمی توانید تاپیک جدید ایجاد کنید
  • شما نمی توانید به تاپیک ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید ضمیمه ارسال کنید
  • شما نمی توانید پاسخ هایتان را ویرایش کنید
  •