نمایش نتایج 1 تا 1 از 1

نام تاپیک: هدیه Christmas یک کتاب رایگان و ارزشمند

  1. #1

    هدیه Christmas یک کتاب رایگان و ارزشمند

    سایت gamedev در بخش wiki خود کتاب زیبا و جامع زیر را به عنوان هدیه سال نو میلادی به صورت اختصاصی و رایگان در اختیار همگان قرار می دهد که می توانید آنلاین مطالعه کنید:
    Programming Vertex, Geometry, and Pixel Shaders

    این کتاب برای کاربرانی است که می خواهند دانش Directx 8 و 9 Directx خود را به DirectX 10 افزایش دهند، لذا دانش مقدماتی DirectX نیازمند است. این کتاب به تبدیل موتور یا برنامه های گرافیکی شما از fixed function به سمت programmable pipline کمک می کند و تقریبا همه تکنیک های پرکاربرد در این کتاب یکجا وجود دارد که فوق العاده است.

    بحث برنامه نویسی shader ها (HLSL) را نیز ابتدا شروع می کند که می تواند آغاز خوبی برای کاربرانی باشد که تاکنون با fixed function سر و کار داشتند.

    مطالبی همچون:
    انواع پیاده سازی نور، Direct ، omni ، ...
    انواع سایه به همراه الگوریتم آن ها مانند volume shadow و shadow map و ...
    انواع تکنیک ها مانند culling سخت افزاری
    و صدها موضوع دیگر

    ضمنا برای دوستان OpenGL کار نیز مرجع مناسبی هست، چون تمامی موارد توسط pixel and vertex shader پیاده سازی می شود (به جز برخی موارد توسط geometry) به راحتی قابل تبدیل برای OpenGL نیز هست.

    موفق باشید
    آخرین ویرایش به وسیله Nima_NF : یک شنبه 08 شهریور 1388 در 15:38 عصر دلیل: اصلاح لینک

قوانین ایجاد تاپیک در تالار

  • شما نمی توانید تاپیک جدید ایجاد کنید
  • شما نمی توانید به تاپیک ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید ضمیمه ارسال کنید
  • شما نمی توانید پاسخ هایتان را ویرایش کنید
  •