دلایل زیادی برای ایجاد یک وب سایت وجود دارد. شاید محصول شگفت انگیزی ساخته اید که آماده فروش آنلاین است. شاید نویسنده باشید و یک مقاله شخصی نیاز دارید و یا شاید میخواید سرگرمی های خود را با جهان به اشتراک بگذارید. درهمه موارد اگر کسی از وب سایت شما دیدن نکند هیچ ارزشی ندارد.
اگر میخواهید مردم وب سایت شما را کشف کنند به بهینه سازی موتورهای جستجو یا انجام سئو نیاز دارید. سئو یک اصطلاح عمومی برای فرایندهایی است که مدیران وب برای افزایش شانس سایت خود برای رتبه بندی خوب در موتورهای جستجو مانند بینگ و گوگل استفاده میکنند.
چه سایت شما بر روی سرور اشتراکی یا چه اختصاصی باشد باید از سئو استفاده کنید. دلیل این کار این است که وقتی شخصی یک عبارت را در موتور جستجو وارد کرد ردر اولین صفحه نتایج ظاهر شود. نکاتی که در ادامه گفته شده تضمینی برای قرار دادن نتایج عالی نخواهد بود. اما به موتورهای جستجو در یافتن سایت شما کمک خواهد کرد.
یک وب سایت با طراحی خوب بسازید

اگر سایت شما جدید، بزرگ و یا حاوی رسانه های زیادی است به ایجاد نقشه سایت فکر کنید. نقشه سایت اطلاعات مورد نیاز موتورهای جستجو را برای خزیدن سریع و فهرست بندی صفحات سایت، ویدئو و صدا را هم میکند.
روی یک موضوع خاص تمرکز کنید

موتورهای جستجو میخواهند مردم را به سمت معتبرترین و صحیح ترین نتایج راهنمایی کنند. بنابراین اگر در موضوع خاصی که متخصص هستید میتوانید محتوای تخصصی بنویسید.
کلمات کلیدی مرتبط را انتخاب کنید

یک موضوع متمرکز انتخاب کلمات کلیدی سایت شما را آسان میکند. کلمات کلیدی چیست؟
آنها کلماتی هستند که افراد را به سایت شما هدایت میکنند. برای استفاده صحیح از کلمات کلیدی عناصر مختلف وب سایت خود یعنی مقالات، تصاویر، ویدئوها، پادکست را در نظر میگیرید و آنها را با سئو بهینه سازی میکنید.
شما همچنین باید از کلمات کلیدی در url سایت، تگ های هدر، توضیحات متا و ویژگی های آلت تصاویر استفاده کنید.
محتوای باکیفیت و یکپارچه تولید کنید

فاکتورهای کیفیت محتوا را باید در سئو رعایت کنید. موتورهای جستجو محتوای جدید و در حال به روز رسانی را اولویت قرار میدهند پس از نوشتن محتوای کپی خودداری کنید زیار موتور جستجو حتما شما را جریمه خواهد کرد.
عنوان صفحه و عنوان سئو جذاب بنویسید

عنوان صفحه و عنوان سئو هم میتوانند مشابه باشند هم متمایز.
تصاویر خود را بهینه کنید

در وب تصاویر روشی هستند برای درک بهتر محتوا.
تصاویر جذاب کاربران را جذب میکند. تصاویر مهم هستند پس برای بهینه سازی آنها وقت بگذارید.
زمان بارگذاری وب سایت خود را کاهش دهید

براساس تحقیقات بازار گوگل، 53 درصد از مخاطبان موبایل در صورتی که بارگذاری سایت بیش از 3 ثانیه طول بکشد آن را ترک میکنند. وقت آنها ارزشمند است. پس سرعت سایت خود را بالا ببرید.