نمایش نتایج 1 تا 5 از 5

نام تاپیک: معماری 5 لایه

  1. #1
    کاربر دائمی آواتار miimii
    تاریخ عضویت
    شهریور 1384
    محل زندگی
    ايران/ تهران
    پست
    128

    معماری 5 لایه

    با سلام.
    ممکنه برای من راجعه به معماری5 لایه توضیح دهید.من معماری 3 لایه را می دانم اما راجع به معماری 5 لایه اطلاعی ندارم

  2. #2
    مدیر بخش آواتار whitehat
    تاریخ عضویت
    مهر 1382
    محل زندگی
    شیراز
    پست
    2,175
    الگوی معماری 5 لایه را Attach کردم

    لایه Interface در واقع لایه ای است که وظیفه دسترسی به منطق سیستم (Logic) را برعهده دارد که معمولا از دو قسمت UI و SI تشکیل شده ،قسمت UI یا User Interface مربوط می شوند به کلاسهایی که دسترسی کاربران را به سیستم مهیا می کنند و قسمت SI یا System Interface مربوط به کلاسهایی می شوند که دسترسی سایر سیستم ها را به سیستم ما میسر می کنند.مثلا GUI یا Graphical User Interface در UI و وب سرویس ها و اشیاء CORBA در SI پیاده سازی می شوند.
    در لایه Domain مفاهیم مربوط به Business سیستم پیاده سازی می شود. مثلا اشیا موجود در سیستم مثل دانشجو. در این لایه ما بر روی اشیاء کاری (Business Object) و نحوه رفتار آنها تمرکز می کنیم . اگر بخواهم در RUP این معادل آنرا بنویسم میشه گفت که این اشیاء معادل Entity Class ها می باشند.(به این لایه گاها لایه Business هم گفته می شود)
    در لایه Process منطق کاری (Business Logic) پیاده سازی می شود که شامل همکاری میان دامنه های مختلف موجود یا حتی Process Class ها می باشد. می توان این قسمت را با نمودارهای Collaboration در RUP نمایش داد.
    وظیفه لایه Persistence کپسوله کردن قابلیت های ذخیره سازی، استخراج یا حذف اشیاء و داده ها می باشد. بوسیله این لایه جزئیات مربوط به اعمال فوق را از دید سایر لایه مخفی می شود. در بسیاری از موارد به آن Data Access Layer هم گفته می شود چون بسیاری از طراحان از این لایه برای تراکنش با پایگاه داده استفاده می کنند.شما می توانید شماهای پایگاه داده را در این لایه تعریف کنید.
    لایه System هم همانطور که از نام آن پیداست وظیفه ارتباط سیستم عامل با نرم افزار میسر می کند، در این لایه کاربرد های خاصی که از سیستم عامل شما دارید را قرار می دهید به نحوی که جزئیات این قسمت از دید سایر لایه ها مخفی شود. مثلا شما اگر به قابلیت خاصی از سیستم عامل احتیاج داشته باشید(مانند استفاده از یک API خاص و...) باید آنرا در این لایه قرار دهید. مثلا نرم افزارهایی که بصورت Portable هستند در این لایه تعریف های خاصی را برای این کار انجام داده اند
    (برای مطالعه بیشتر می توانید به کتاب Enterprise Architecture مراجعه کنید)
    عکس های ضمیمه عکس های ضمیمه  
    To follow the path:
    Look to the master
    Follow the master
    Walk with the master
    See through the master
    Become the master

  3. #3
    کاربر دائمی آواتار Microsoft.net
    تاریخ عضویت
    آبان 1382
    محل زندگی
    مشهد
    پست
    584
    معماری 3 لایه و 5 لایه در راستای هم تدوین شدن و تکمیل کننده هم می باشند . در معماری 5 لایه BizLayer (در معماری 3 لایه) به دوقسمت BizFacade و BizRule تقسیم شدند و یک لایه Common هم به صورت افراز اضافه شده که در تمامی لایه ها قابل استفاده هست .
    این یک توضیح ساده بود از این معماری . حالا اینکه لایه Facadeچیه و کجا کاربرد داره جای بحث مفصل داره . در کل شما میتونید این معماری رو بسط بدید و مثلا یه لایه Security هم به صورت افراز به اون اضافه کنید و یا لایه Exception manager داشته باشید و ... اونو برای کار خودتون customize کنید

  4. #4
    کاربر دائمی آواتار arashmidos2020
    تاریخ عضویت
    فروردین 1388
    محل زندگی
    تهران
    سن
    35
    پست
    190

    نقل قول: معماری 5 لایه

    کاش فقط اسم کتاب رو نمی گفتید.

    http://www.exforsys.com/tutorials/cs...ng-csharp.html

  5. #5
    کاربر دائمی آواتار arashmidos2020
    تاریخ عضویت
    فروردین 1388
    محل زندگی
    تهران
    سن
    35
    پست
    190

    نقل قول: معماری 5 لایه


قوانین ایجاد تاپیک در تالار

  • شما نمی توانید تاپیک جدید ایجاد کنید
  • شما نمی توانید به تاپیک ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید ضمیمه ارسال کنید
  • شما نمی توانید پاسخ هایتان را ویرایش کنید
  •