نمایش نتایج 1 تا 7 از 7

نام تاپیک: fps

  1. #1
    کاربر دائمی آواتار 1485159
    تاریخ عضویت
    فروردین 1388
    محل زندگی
    NULL
    سن
    30
    پست
    886

    fps

    میخواستم بدونم منظور از fps چیست؟
    نرخ فریم چیه؟
    چطور قابل کنترله؟
    برای چی باید کنترل بشه؟
    و....
    ممنون.

  2. #2

    نقل قول: fps

    تعداد فریم تولید شده در ثانیه هستش و مخفف (frame per secound) هر چه قدر fps بالاتر باشه بهتره. اما بنا به دلایلی کنترل کردن اون میتونه مفید باشه:

    ۱. چون معمولا مانیتورها با فرکانس ۶۰ کار (فکر کنم مگا هرتز) میکنن توی یک ثانیه نمی تونن بیتشر از ۶۰ بار تصویر رو نوسازی کنن پس رسم فریم بیشتر یه عمل بیخود به شمار میره که تنها میتونه به درد تست سرعت بخوره و اگر هم fps بیشتر از ۶۰ داشته باشیم امکان به وجود آمدگی شکست تصویر بالا میره که یه مورد نامطلوب حساب میشه.

    ۲. توی سیستمهای به غیر از بازی مثل سیستمهای ویدویی نیاز به ایجاد sync هستش که کنترل نکردن اون (کنترل نکردن fps == کنترل نکردن sync‌)‌ موجب به هم خوردن این سیستمها میشه (کوچول توی این مورد تجربه خوبی رو داره و بهتر از من میتونه توضیح بده).

    ۳. مورد سوم که منسوخ شده انیمیشن و یا کنترل یازی مثل کی بورد (داخل حلقه بازی) بود که fps بالا موجب میشد که یکسری از عملیات که از تایمینگ استفاده نکردن به سرعت انجام بشن و یا داده اضافی بر حسب واحد زمان تولید بشه که معمولا موردی هستش که آماتورها با اون برخورد میکنن.
    برای کنترل fps دو راه وجود داره. بهترین اون کنترل سخت افزاری براساس vsync هستش و راه دیگه محدود کردن fps به کمک تایمر یا حلقه ها هستش. توی هر دو حالت شما میتونید fps بالا رو کاهش بدید اما نمی تونید یه fps بیشتر تولید کنین. مثلا اگر fps شما برابر با ۳۰۰ باشه میتونید اون رو تبدیل به 60 کنید اما نمی تونید fpsتون رو از ۳۰ به ۶۰ برسونید.

    vsync همیشه fps رو با نرخ فریم ریت مانیتور تنظیم میکنه و شما هیچ کنترلی روش ندارین و به طور پیش فرض هم اعمال میشه مگر اینکه برنامه و یا درایور اون رو غیر فعال کنه.

  3. #3
    کاربر دائمی آواتار 1485159
    تاریخ عضویت
    فروردین 1388
    محل زندگی
    NULL
    سن
    30
    پست
    886

    نقل قول: fps

    من یه چیزی رو نمیفهمم!! بلخره بالا بودن fps خوبه یانه؟
    چون:
    هر چه قدر fps بالاتر باشه بهتره.
    چون معمولا مانیتورها با فرکانس ۶۰ کار (فکر کنم مگا هرتز) میکنن توی یک ثانیه نمی تونن بیتشر از ۶۰ بار تصویر رو نوسازی کنن پس رسم فریم بیشتر یه عمل بیخود به شمار میره که تنها میتونه به درد تست سرعت بخوره و اگر هم fps بیشتر از ۶۰ داشته باشیم امکان به وجود آمدگی شکست تصویر بالا میره که یه مورد نامطلوب حساب میشه.
    باز هم ممنون از توضیحاتتون.

  4. #4

    نقل قول: fps

    بالا بودن fps برای یه بازی و در مرحله تست خوب هستش. اما برای محصول نهایی و محصولی که قراره بره بازار کنترل نکردن vsync در نتیجه fps میتونه باعث اثرات نامطلوب بشه.

  5. #5
    کاربر دائمی آواتار 1485159
    تاریخ عضویت
    فروردین 1388
    محل زندگی
    NULL
    سن
    30
    پست
    886

    نقل قول: fps

    بالا بودن fps برای یه بازی و در مرحله تست خوب هستش. اما برای محصول نهایی و محصولی که قراره بره بازار کنترل نکردن vsync در نتیجه fps میتونه باعث اثرات نامطلوب بشه.
    برای یه بازی 2 بعدی باید fps چن باشه؟
    یه سوال دیگه:
    فرض کنید در یک بازی هر 500 میلی ثانیه (فقط برای مثال) تصویر آپدیت میشه! اونقت fps میشه 2؟
    ممنون.

  6. #6
    کاربر دائمی آواتار 1485159
    تاریخ عضویت
    فروردین 1388
    محل زندگی
    NULL
    سن
    30
    پست
    886

    نقل قول: fps

    برای یه بازی 2 بعدی باید fps چن باشه؟
    یه سوال دیگه:
    فرض کنید در یک بازی هر 500 میلی ثانیه (فقط برای مثال) تصویر آپدیت میشه! اونقت fps میشه 2؟
    ممنون.
    درسته یا نه؟
    ممنون.

  7. #7

    نقل قول: fps

    درسته
    می شه 2
    Kochol Game Engine
    http://www.kge3d.org



قوانین ایجاد تاپیک در تالار

  • شما نمی توانید تاپیک جدید ایجاد کنید
  • شما نمی توانید به تاپیک ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید ضمیمه ارسال کنید
  • شما نمی توانید پاسخ هایتان را ویرایش کنید
  •