PDA

View Full Version : چرا پیشنهاد نمی شود که از b4a استفاده کنیم



mirbehnam2
دوشنبه 20 مرداد 1393, 01:59 صبح
سلام دوستان مدت کمیه که دارم با اندروید سروکله می زنم
واقعا جاوا به نصبت b4a سخت تره
لطفا چند مورد از ضعف ها و جاهایی که b4a اندروید نصبت به زبان پیشرفته جاوا کم می اره رو بهم بگید ممنون
اصلا چرا هیچ جا پیشنهاد استفاده از b4a رو ندادن

Nevercom
دوشنبه 20 مرداد 1393, 02:47 صبح
در این مورد خیلی بحث شده و من همیشه گفتم که انتحاب ابزار بسیار وابسته هست به نیاز شما.
یک قانون کلی برای همه وجود نداره و هر ابزاری متناسب نیازی ساخته شده.

در مورد B4A هم همینطور هست، آخرین بار حدود یکسال پیش باهاش کار کردم و اطمینان دارم از اون موقع خیلی خیلی پیشرفت کرده. مزیت B4A این هست که بسیار سریعتر میشه برنامه رو نوشت و خب اگر از دنیای Visual Basic اومده باشید، سینتکس آشنایی داره.

اما خب معمولاً سادگی و انعطاف پذیری رابطه ی عکس دارن، که در مورد B4A تا حدودی صادقه. برای پروژه های پیچیده تر و بخصوص با UI پیچیده تر، در B4A احساس می کنید دستتون بسته هست، خیلی کتابخانه های خوبی برای جاوا هست که برای استفاده در B4A باید تبدیل بشن و احتمالاً دانشش رو ندارید (البته معنیش این نیست که برنامه نویس های مبتدی میرن سمت B4A، درواقع برنامه نویسی بسیار حرفه ای رو میشناسم که از B4A استفاده می کنه و خیلی ازش تعریف می کنه و کلی کتابخانه براش نوشته).

اما معمولاً افرادی که می خوان تخصصی روی اندروید کار کنن، سمت ابزارهای جانبی مثل B4A نمیرن.

abolfazl98
یک شنبه 21 دی 1393, 11:13 صبح
آیا میشه برنامه ای رو که با بیسیک فور اندروید ساختیم رو در بازار به فروش بزاریم؟
منظورم اینه که استفاده ازش رایگانه؟

hajmaj
یک شنبه 03 خرداد 1394, 16:53 عصر
من هم دارم با بیسیک فور اندروید برنامه مینویسم و میشه گفت برنامه های خیلی خوبی با این زبان ساخته شده و برنامه ی شما بستگی به محتوا و شکل ظاهری و سیاست های مارکت بازار داره که پولی قرار بگیره یا رایگان و پیشنهاد من اینه که برنامه هاتو درون پرداخت کنی ( ینی مثلا از کل مطالبت سه تای اول باز هستن و بقیه رو باید پول بده تا بتونه ازشون استفاده کنه و یا مثل بازی های آفتابه و غیره )
ولی در کل برنامه نویسی در بیسیک فور خیلی شیرینه و خیلی آسونتره .. کلا میشه توی یک ماه یه برنامه نویس عادی بشی

pbm_soy
دوشنبه 04 خرداد 1394, 01:47 صبح
B4A زیاد فرقی با محیط های دیگر ندارد فرق اصلی در سینتکس دستورات است و در کل از همون SDK و ابزارهای اصلی اندروید استفاده میکند و در نهایت کد کامپایل شده هم منطبق با جاوا ماشین آندروید است
فقط همونطوری که دوستمون گفتن شاید APIهای زیادی براش پیدا نکنید ولی دوستانی که با جاوا مینویسند دستشون باز است و به APIهای زیادی دسترسی دارند حتی API هایی که با جاوا نوشته شده اند ولی برای استفاده در برنامه های غیر اندرویدی حتی از اونها هم میتوانند استفاده کنند شاید بعضیها را نیاز باشد کمی ویرایش کنند
درکل میخوام بگم در نتیجه کار فرق آنچانانی وجود نداردهردو APK تولید میکنند بدون اضافات منظورم از اضافات مثالی را عنوان میکنم در محیط RadStudio برای دلفی کاران که یک محیط جدید و خیلی قوی است امکان برنامه نویسی پروژه های آندرویدی گنجانده شده است و خیلی راحت میشه برنامه های اندروید باهاش نوشت مخصوصا بخش طراحی اینترفیسش خیلی راحت و ساده است با چندتا درگ و دروپ کار راه میافتد و سینتکس هم زبان دلفی یا همون پاسکال قدیم است و APK هم در نهایت به شما میدهد ولی یک برنامه ساده که با جاوا مینویسید حجم APK آن شاید بشه چند کیلوبایت شاید نیم مگ هم نشه ولی همون برنامه با RadStudio حجم APK به حدود 5 مگابایت میرسد یعنی در زمان کامپایل کلی ابزارهای واسطه و موردنیاز را به APK شما اضافه میکند وقتی حجم زیاد بشه مسلما سرعت اجرا هم پایین میاد!
ولی طبق آزمایشاتی که من انجام دادم B4A اینکار را نمیکند

pbm_soy
دوشنبه 04 خرداد 1394, 02:06 صبح
یکی دو سال پیش تو راهنمای سایت بازار نوشته شده بود که برنامه های تهیه شده توسط B4A و phoneGap را قبول نمیکنند ولی مارکتهای دیگر تا اونجائی که میدونم چنین قانونی ندارند

من میگم برای هرچیزی از ابزارهای اصلی آن استفاده کنید
ولی اگر فرصت ندارید و یا بلد نیستید و یا یادگیری جاوا براتون وقت گیر است با همون بیسیک شروع کنید تا در آینده اگر احساس نیاز کردید سوئیچ کنید به جاوا من حتی به خیلی از دوستان PhoneGap را پیشنهاد دادم بخاطر سادگی و بخاط اینکه مجبور نباشند که دردسرهای یادگیری جاوا را بکشند

moalla
دوشنبه 19 مهر 1395, 13:25 عصر
هیچ وقت توی بازار گفته نشده که بیسیک فور اندروید رو قبول نمیکنن. اما در مورد فون گپ شنیدم مطمن نیستم
مقایسه بیسیک و جاوا مثل مقایسه وردپرس و پی اچ پی میمونه. خود ودرپرس کدهاش php است. بیسیک هم در واقع اخرش کدهای جاوا بهتون تحویل میده اما خیلی مباحث رو ساده تر کرده و مجبور نیستید از شیگرایی استفاده کنید و ...
نکته خیلی جالب در مورد بیسیک اینه که دست شما رو نمیبینده. همونطور که شما اگه PhP رو قبلا بلدید میتونید وردپرس رو توسعه بدید بیسیک هم همینطور
شما میتونید بین خطهاش تگ جاوا بذارین و کد جاوا بنویسید یا از گیت هاب چیزی رو بردارید و با مختصر تغیراتی به عنوان کتابخونه بیارید تو بیسیک. همین الان هم کتابخونه های اماده خیلی زیادی داره که تو سایتهای بیسیک پره
اگه تا حالا شروع نکردین از این لینک استفاده کنید: http://quicklearn.ir/guide
بیسیک الان سایتهای پشتیبانی و تالارهای خیلی خوب و قوی یا داره

پیشنهاد من:
اگه زمینه جاوا دارید = اندروید استودیو
اگه زمینه دیگه دارید یا هنوز شروع نکردید = بیسیک فور اندروید
اگه تصمیم براتون سخته پیشنهاد میکنم از اموزشهای رایگان هر کدوم استفاده کنید و یه هفته هر کدوم رو جلو برید.

بعدا میتونید تصمیم بگیرید که ایا سویچ کنید به اندروید استودیو یا نه

hamid_hr
دوشنبه 19 مهر 1395, 14:34 عصر
مجبور نیستید از شیگرایی استفاده کنید
به نظر من شیرین ترین مبحث تو برنامه نویسی همین شی گرایی هست.
الان بدن شرگرایی سخته برنامه نویسی

msroid
دوشنبه 19 مهر 1395, 16:06 عصر
سلام

اگر قبلا با بیسیک کار کردید و به این زبان میتونید برنامه نویسی کنید پس همین راه رو ادامه بدید و با B4A کارتون رو شروع کنید.
اما اگر نه با جاوا و نه با بیسیک قبلا کار نکردید پیشنهاد من اینه که حتما کارتون رو با جاوا آغاز کنید. چرا که بزرگترین و محبوب ترین و قدرتمندترین زبان برنامه نویسی دنیاست و هر مشکلی که براتون در طول کار پیش بیاد بدون هیچ تردیدی قبلا برای دیگری به وجود اومده سوال کرده و جواب گرفته ضمن اینکه شما تمام قدرت جاوا رو در اختیار دارید تا بتونید برای اندروید برنامه بنویسید. از اونجایی که خود اندروید با جاوا نوشته شده هیچ محدودیتی وجود نداره و از طرفی میتونید از محیط فوق العاده قدرتمند اندروید استودیو استفاده کنید و مهم تر از همه اینکه اینا تنها چیزهایی هستند که گوگل ازشون پشتیبانی میکنه پس با خیال راحت میشه ازشون استفاده کرد.

مثلا قبلا گوگل از اکلیپس هم پشتیبانی میکرد اما خیلی راحت گفت دیگه پشتیبانی نمیکنم باید بیاد از اندروید استودیو استفاده کنید...!! یا قبلا از متدهای آپاچی میشد در برنامه نویسی اندروید در قسمت شبکه استفاده کرد اما با اینکه اونم بخش اعظمی از دنیای اپن سورس هست به راحتی کنار گذاشتش و گفت باید از متدهایی که من میگم استفاده کنید.

از طرفی چون بقیه محیط ها همه جانبی هستند نه اصلی ممکنه گوگل تغییراتی در اندروید و روند برنامه نویسی اون ایجاد کنه که بقیه محیط ها حداقل تا مدتی برای منطبق کردن خودشون با شرایط جدید دچار مشکل بشن که دور از انتظار هم نیست. همین الانم وقتی ویژگی های جدید معرفی میشه محیط های دیگه نیاز به زمان دارن تا بتونن اون ویژگی ها رو برای کاربران خودشون پشتیبانی کنن.

یه نکته دیگه هم هست که برای خیلی ها مهمه و اونم اینکه اگر روزی بخواین جایی استخدام بشین وقتی به آگهی ها توجه میکنین میبینن همه جا جاواکار نیاز دارن نه بیسیک کار...!! چون این دو اصلا قابل قیاس با هم نیستند. مخصوصا زمانی که پروژه ها لارج اسکیل میشه زبانی که به راحتی پیچیدگی های بسیار بزرگ رو حل و فصل میکنه جاوا هست.

بزرگترین و شیرین ترین مزیت جاوا بحث شی گرایی اونه که انقلابی به پا کرد زمانی که اونو ارايه داد. و برای همینه که الان محبوب ترین زبان برنامه نویسی دنیاست. در دنیای امروز اونم بعد از نزدیک به سه دهه از معرفی مبحث فوق العاده مهم شی گرایی کمتر برنامه نویسی پیدا میشه که در پی یادگیری شی گرایی نباشه. خیلی از زبان ها هم که شی گرایی نداشتن مثل php الان به سمت شی گرایی اومدن چون اصلا بدون اون نمیشه در روزگار امروز سر کرد.

منابع برای یادگیری زبان جاوا هم بسیار بسیار زیاد هستند و شاید در ابتدا سخت تر از بیسیک به نظر برسه اما وقتی واردش میشی میبینی که انقدرا هم سخت نیست و بسیار زبان شیرین و دوست داشتنی هم هست.

کلا کلاس کاری جاوا با بقیه زبان ها تفاوت داره و اگر میخواید یه برنامه نویس حرفه ای باشید به طوری که هیچ کاری نباشه که نتونید انجام بدید و هر چیزی بخواید براتون آماده باشه و بتونید ازش استفاده کنید زبان جاوا رو یاد بگیرید.


به هر حال در ابتدا یادگیری بیسیک مسلما راحت تره اما پیشنهاد من اینه که به جای یادگیری یک ابزار یک زبان برنامه نویسی یعنی جاوا رو یاد بگیرید که بعدا هم اگر خواستید در هر زمینه ی دیگه ای فعالیت کنید به راحتی بتونید خودتون رو باهاش منطبق کنید چون وقتی جاوا بلد باشید یعنی هر جایی میتونید حضور داشته باشید...!!