نقل قول نوشته شده توسط amin1softco مشاهده تاپیک
در openGL هر ویو و حالتی که تبدیل می کنید ماتریس خودشو داره یعنی بعد از اینکه اون ماتریس توسط glscale تغییر پیدا کرد می تونید محتویاتشو دوباره لود کنید:
یک نگاهی به این دو تا لینک بندازید :
https://www.opengl.org/archives/reso...formations.htm
http://www.opengl-tutorial.org/begin...al-3-matrices/


    GLfloat m[16];     
glGetFloatv (GL_MODELVIEW_MATRIX, m);

ممنون بابت پاسخ و لینک هایی که گذاشتید.
من دستورات زیر رو اضافه کردم ولی باز موفق به بدست آوردن مختصات های جدید نشدم.
ماتریس modelview یه ماتریس 16تایی هست.و ماتریس مش من نزدیک به 500 تا راس داره که هر کدوم 3 مولفه x,y,z داره. یعنی ماتریسش 1500 خونه داره تقریبا.

حالا ضرب این ماتریس توی اون ماتریس چجوریه؟


GLfloat vertices_base[MAX_NODE],vertices[MAX_NODE],vox[MAX_NODE];
GLfloat m[16];
.
.
.
.

glPushMatrix();
glTranslatef(-50,80,80);
glVertexPointer(3, GL_FLOAT, 0,vertices);
glScalef(0.5,0.5,0.5);
glColor4f (1.0, 1.0, 0.0,0.0);
glDrawElements(GL_TRIANGLES, number_triangle*3, GL_UNSIGNED_INT,indices);
glGetFloatv (GL_MODELVIEW_MATRIX, m);
//glLoadMatrixf(m);
glMultMatrixf(vertices);
glGetFloatv (GL_MODELVIEW_MATRIX, vox);
//printf("yellow model=%f\n",vertices[0]);
glPopMatrix();